Forum » Algemeen » Lowlands 2009
Ga terug naar het forum index Ga terug naar het forum index Ga terug naar het subforum Algemeen Algemeen

kevindepevin Geslacht offline

Kevin

Lowlands 2009

Geplaatst op 05-02-2009 om 11:26.

Reacties: 240

Geen avatar

• Gebruiker
  • Aantal berichten geschreven 106 berichten
DE EERSTE NAMEN! / 5-2-2009

Zo; het is de hoogste tijd om met wat namen te smijten!

ARCTIC MONKEYS
Hoera, we mogen weer! Aapjes kijken, that is. Poolaapjes, om precies te zijn. Na een jaar waarin de fans (en wie is dat eigenlijk niet?) het moesten doen met frontman Alex Turners hobbybandje The Last Shadow Puppets (geen straf natuurlijk, maar toch...), draaien de Arctic Monkeys weer op volle toeren. En dus hebben wij de Britse indierockers gelijk aan hun slingerstaart getrokken en ze een contract onder de vlooiende handen geduwd. Een nieuw album staat er ook aan te komen, dus reken maar dat jullie straks nieuwe klappers als ‘Crying Lightning’, ‘Go-Kart’, ‘Dangerous Animals’ en ‘Pretty Visitors’ meebrullen!
www.arcticmonkeys.com

BASEMENT JAXX
In de kleurrijke samenleving die Lowlands is, past geen danceact beter dan Basement Jaxx, het Zuid-Londense duo dat als geen ander een festival van alle gezindten op z’n kop kan zetten. Dat doet het al ruim een jaar of tien trouwens, en ook hier in de Biddinghuizense polder gingen hun housegrooves al eens helemaal los. En dan niet alleen met z’n tweeën; ze doen er ook graag een blik dansers , zangers en rappers bij, plus een drummert . Zelf kruipen ze achter knopjes en snaren. Genoeg munitie dus om het hele housepalet over de massa uit te storten, versierd met een balkanbeat hier, wat baile funk daar, en van countrybanjo tot rockgitaar.
www.basementjaxx.co.uk

BON IVER
Goeiedag, wat een goeie winter hebben we dit jaar. Of bon hiver, zoals de Fransen zeggen. Daarbij spreken ze de h niet uit, dus liet singer/songwriter Justin Vernon die lekker weg bij het kiezen van zijn pseudoniem. Zijn muziek klinkt ook een beetje zo: minimalistisch en winters , maar dan wel bij een knappend haardvuurtje in een eenzame hut diep in het bos. Dat is in ook waar de hooggestemde Amerikaan zijn debuutalbum opnam en zijn baard liet staan, zodat hij ook uiterlijk past in de lo-fi folkbaardgemeenschap rond Fleet Foxes en Iron & Wine. Zijn twee medebandleden zijn overigens gladscheerders, maar dat terzijde.
www.boniver.org

LA CARAVANE PASSE
En jij dacht dat balkanbeats hun beste tijd gehad hadden? Dat dacht je dan mooi verkeerd. Want bij La Caravane Passe is het altijd balkanbal! Nou ja, balkan, in de snelkookpan van dit Franse gezelschap gaat gewoon alles wat maar een béétje ruikt naar feestmuziek. Van hoempa tot flamenco, van klezmer tot tzigane, van surf tot punk, en als de vijf rock-’n-rollzigeuners de tent bijna tot het kookpunt hebben gevoerd toveren ze met een beetje geluk ook nog ’s zo’n klepperende dansseñorita in een zwierige polkadotjurk tevoorschijn. En dat taaltje waar ze in zingen? Da’s Plèchtiaans, hun eigen lingo, gesproken tussen Parijs en de Zwarte Zee!
www.lacaravanepasse.com

CROOKERS
Meng hiphop met house en je krijgt niet Crookers, aka de Milanese dj’s/remixers Phra & Bot, ook al vormen beide genres wel degelijk hun belangrijkste invloeden. Maar toen de Italianen aan het solderen sloegen, schoten er al snel een hoop draadjes los en werd het een lekker viezige, knetterende boel . Om het op te leuken mixten Crookers er talloze andere stijlen doorheen, van opruiende electro tot favela booty beats. Het resultaat is een glitchy mishmash van harde beats, opruiende vocalen, funky basslines en heel veel knip- en plakwerk met de rafels er nog aan. Sexy as fuck, om precies te zijn. Niet voor niets stonden ze al op Rauw, nu ook bij ons in de polder!
www.myspace.com/crookers

michielmichiel Geslacht offline

Michiel van Zummeren

Reactie op: Lowlands 2009

Geplaatst op: 05-06-2009 om 13:24.

• Gebruiker
  • Aantal berichten geschreven 894 berichten
en hoe dolletjes, moke komt ook

Alard Geslacht offline

Alard

Geplaatst op: 05-06-2009 om 13:26.

• Gebruiker
  • Aantal berichten geschreven 943 berichten
Moke is best leuk tongue.gif

Michiel van Zummeren

Geplaatst op: 06-06-2009 om 13:42.

• Gebruiker
beste band die ooit heeft bestaan idd

en verder;
De organisatie van Lowlands gooit er vlak voor het weekeinde nog een paar namen tegenaan. Health, Passion Pit, Selah Sue, La Roux, The Maccabees, Rolo Tomassi, The Blackout, Moke, Amsterdam Klezmer Band, Patrick Watson en Dio & The Madd versterken de line-up van het inmiddels uitverkochte festival.

Lowlands vindt plaats van 21 tot en 23 augustus in Biddinghuizen. Andere artiesten op de affiche zijn o.a. Razorlight, White Lies en Arctic Monkeys.

hoop eerder bevestigde namen dus, al zijn health en amsterdam klezmer band aardige toevoegingen

Michiel van Zummeren

Geplaatst op: 10-06-2009 om 16:05. Gewijzigd op 10-06-2009 om 16:09

• Gebruiker
Via Twitter maakt Lowlands vandaag weer een aantal namen bekend. Maximo Park, Hanggai, The Tallest Man on Earth, Florence and the Machine en Luciano presents Æther komen ook langs dit jaar. Het festival is alweer een tijdje uitverkocht.

edit: topnotch bevestigd aux raus, eindelijk echte muziek

Michiel van Zummeren

Geplaatst op: 18-06-2009 om 13:03. Gewijzigd op 18-06-2009 om 14:52

• Gebruiker
vanuit verschillende bronnen verschillende namen;

Devotchka, Ziggi & the Renaissance Band en Jack Peñate

edit:
De organisatie van Lowlands brengt vandaag een rijtje acts naar buiten die in de X-ray spelen dit jaar. Het gaat om Tim Exile, Audion, Gang Gang Dance, Ceephax Acid Crew, Chris Clark, Tommy Sparks, The Juan Maclean, Kap Bambino, Crystal Fighters, Jon Hopkins, Knalpot, Le Corps Mince de Franciose, Huoratron, Lady Sovereign, Zwart Licht en The Darkraver.

Ook aanwezig dit jaar, niet in de X-ray maar in de Bravo: Promo Live & Guests. Promo neemt een aantal gasten mee waaronder The Opposites, Aux Raus, Zwart Licht en Sef.

tim exile, ceephax acid crew, kap bambino, zwart licht, darkraver en dj promo! harde shit

Michiel van Zummeren

Geplaatst op: 22-06-2009 om 14:14.

• Gebruiker
LL university;

Bas Haring (filosofie), Bert Meijer (macromoleculaire en organische chemie), Alfredo Brillembourg & Hubert Klumpner (architectuur?), Erwin Seydel (Medische Psychologie) en Frits Bolkestein (Politiek)

Melias Geslacht offline

Elias Mazian

Geplaatst op: 22-06-2009 om 16:58.

• Gebruiker
  • Aantal berichten geschreven 702 berichten
wanneer komen ze nou eens met die eckte eckte namen. tfoe.

Michiel van Zummeren

Geplaatst op: 23-06-2009 om 06:33.

• Gebruiker
gast, jij kent ceephax acid crew blijkbaar nog niet, was een van de hardste feesten op dour die we gemist hebben

zymaaa Geslacht offline

Sijmen Stronks

Geplaatst op: 23-06-2009 om 13:15.

• Gebruiker
  • Aantal berichten geschreven 78 berichten
Hopppa net kaartje voor dour gefixt laaaaaaaaawaaaaaa

Tin Tin Geslacht offline

Martin Honings

Geplaatst op: 23-06-2009 om 17:29.

• Gebruiker
  • Aantal berichten geschreven 117 berichten
Persoonlijk ben ik ook nog wel toe aan een paar ecte, ecte namen... Ben benieuwd wanneer er weer het een en ander gedropped gaat worden?

Oh en naast die dubbele L op je voorhoofd, Dour ook gefixt. Sijmen? Roadtrip! Owh jaaa!

zymaaa Geslacht offline

Sijmen Stronks

Geplaatst op: 24-06-2009 om 01:32.

• Gebruiker
  • Aantal berichten geschreven 78 berichten
zeker vanuit anonieme bronnnen!
heb er zin in man!

kan iemand mij btw vertellen hoe ik hier als compu-analfabeet een joe toep filmpje kan posten?

Joris Geslacht offline

Joris Snijders

Geplaatst op: 24-06-2009 om 09:42.

• Gebruiker
  • Aantal berichten geschreven 369 berichten
*square bracket open* youtube *square bracket close* URL *square bracket open* /youtube *square bracket close*

dus om youtube en /youtube [ ]
duidelijk? tongue.gif

Alard Geslacht offline

Alard

Geplaatst op: 24-06-2009 om 12:18.

• Gebruiker
youtube hoef je niet eens helemaal te typen. yt is genoeg.

Michiel van Zummeren

Geplaatst op: 25-06-2009 om 11:51.

• Gebruiker
Vandaag maakt Lowlands weer een nieuw rijtje namen bekend. Roosbeef, Spinnerette, Drive Like Maria, The Sedan Vault, Aux Raus, Kabale Und Liebe, Kyteman's Hiphop Orkest, Paolo Nutini, Metric en Vampire Weekend. Het Lowlands festival vindt plaats van 21 augustus tot 23 augustus in Biddinghuizen. Het festival is inmiddels al uitverkocht.

leuuuuuuk

Alard Geslacht offline

Alard

Geplaatst op: 25-06-2009 om 13:04.

• Gebruiker
Vampire weekend. HEY HEY HEY!

Tin Tin Geslacht offline

Martin Honings

Geplaatst op: 25-06-2009 om 15:06.

• Gebruiker
Alard zei: Vampire weekend. HEY HEY HEY!

Helemaal TOP! NICE 2.0

Melias Geslacht offline

Elias Mazian

Geplaatst op: 25-06-2009 om 17:10.

• Gebruiker
hahahaha martin you crack me up!

- dubbele l op je voorhoofd
- nice 2.0

wink2.gif

hootch Geslacht offline

Garm

Geplaatst op: 25-06-2009 om 23:59.

• Gebruiker
  • Aantal berichten geschreven 250 berichten
Michael Jackson dood en het doet me niks.

hootch Geslacht offline

Garm

Geplaatst op: 26-06-2009 om 00:07.

• Gebruiker
In before hate van elias.

Melias Geslacht offline

Elias Mazian

Geplaatst op: 26-06-2009 om 00:10.

• Gebruiker
hootch zei: Michael Jackson dood en het doet me niks.

he motherfucker! fuck you!

beter toon je een beetje respect, zonder deze gast zag de popmuziek van deze tijd er een stuk anders uit angry.gif

dus beter hou je gewoon je bek als je niet weet waar de fuck je het over hebt.

Michael Jackson is nog niet dood, het is nog niet officeel bevestigd.

hootch Geslacht offline

Garm

Geplaatst op: 26-06-2009 om 00:32.

• Gebruiker
Mja inderdaad, nog een beetje onduidelijkheid over. TMZ overhaast het weer sad.gif Ook vaag dat ik dit in lowlands postte ipv in smalltalk. Mindlapse.

For the record: Het is niet zo dat ik respectloos over sterfgevallen wil doen.

Who cares dat MJ de popmuziek zo gevormt heeft. Als hij het niet deed, deed iemand anders het wel. Honestly, al die legendes maar ophemelen is pas écht bullshit. Het meeste van zijn werk is saaie troep. The Jackson Five en z'n werk t/m Forever, Michael kan ik nog wel verdragen. Vanaf Thriller word ik er een beetje ongelukkig van. Maar whatever, ík heb geen flauw idee waar ik het over heb!

Voor mij is MJ gewoon een random persoon die overleden is. Zou het zo zijn dat ie nog steeds aan de top van de muziekpioniers zou staan dan was het misschien anders.

/troll

Melias Geslacht offline

Elias Mazian

Geplaatst op: 26-06-2009 om 00:36.

• Gebruiker
hootch zei: Mja inderdaad, nog een beetje onduidelijkheid over. TMZ overhaast het weer sad.gif Ook vaag dat ik dit in lowlands postte ipv in smalltalk. Mindlapse.

For the record: Het is niet zo dat ik respectloos over sterfgevallen wil doen.

Who cares dat MJ de popmuziek zo gevormt heeft. Als hij het niet deed, deed iemand anders het wel. Honestly, al die legendes maar ophemelen is pas écht bullshit. Het meeste van zijn werk is saaie troep. The Jackson Five en z'n werk t/m Forever, Michael kan ik nog wel verdragen. Vanaf Thriller word ik er een beetje ongelukkig van. Maar whatever, ík heb geen flauw idee waar ik het over heb!

Voor mij is MJ gewoon een random persoon die overleden is. Zou het zo zijn dat ie nog steeds aan de top van de muziekpioniers zou staan dan was het misschien anders.

/troll

kom niet met relativeer bullshit, dan kun je alles wegrelativeren. deze dude betekent veel voor me, en ja als je zo disrespectful gaat doen dan kan ik zeker op dit moment zo reageren, maar ja forget it man.

R.I.P.

Het meeste van zijn werk is saaie troep? Deze man heeft een immense invloed gehad op de popmuziek, waar is je respect!?

Alard Geslacht offline

Alard

Geplaatst op: 26-06-2009 om 03:27.

• Gebruiker
het was een held.

Tin Tin Geslacht offline

Martin Honings

Geplaatst op: 26-06-2009 om 09:42.

• Gebruiker
En inspiratiebron voor vele. Appart hoor.

Joris Geslacht offline

Joris Snijders

Geplaatst op: 26-06-2009 om 12:46.

• Gebruiker
  • Aantal berichten geschreven 369 berichten
R.I.P MJ
Ga terug naar het forum index Ga terug naar het forum index Ga terug naar het subforum Algemeen Ga terug naar het subforum Algemeen
Amersfoorter.COM